Corrie Pasman

Als kind droomde ik ervan juf te worden, net als mijn grote zus. Na mijn studie Nederlandse taal- en letterkunde heb ik de studie opleidingskunde gedaan. Een bijdrage kunnen leveren aan de ontwikkeling van medewerkers in organisaties vind ik geweldig. Ik help hen hun (verborgen)  kwaliteiten, wensen, vaardigheden en ervaringen te ontdekken om ze optimaal te kunnen benutten.  Daarnaast prikkel ik organisaties te investeren in hun menselijk kapitaal. Dit kapitaal blijkt nog al eens een blinde vlek te zijn.

In de 15 jaar dat ik als zelfstandig onderwijsontwikkelaar werkzaam was in het basis onderwijs heb ik ontdekt dat teams sleutelfuncties hebben in de school. Wanneer een team goed functioneert draagt dat bij het welzijn van de individuele teamleden én werkt het kostenbesparend voor de organisatie.

Ik voel me als opleidingskundige en trainer als een vis in het water. Mijn kwaliteiten en voorkeuren passen naadloos in deze functie:

  • Ik combineer graag inzichten uit de vakgebieden zoals communicatie, management, didactiek, leerpsychologie en organisatiekunde.
  • Ik ga voor creëren van werkplezier
  • Ik ben creatief en stimuleer in het bedenken van vernieuwende oplossingen
  • Ik houd van veranderingen
  • Het samenspel tussen mensen fascineert me.
  • Ik kan ingewikkelde zaken goed vertalen voor anderen.
  • Ik heb respect voor ieders ideeën.
  • Ik kan mensen en groepen mensen stimuleren en activeren het beste uit zichzelf en elkaar te halen.
  • Ik kan op strategisch niveau meedenken over de manier waarop mensen via opleiding en training kunnen bijdragen aan het verwezenlijken van de doelstellingen die het management gesteld heeft.

Ik organiseer activiteiten voor groepen die zichzelf willen verbeteren en vernieuwen. Harmonie is daarbij mijn kompas; harmonie in de groep en de harmonie van de groep met haar omgeving. Hoe meer iedereen zichzelf kan zijn en zich op zijn gemak voelt, des te beter functioneert de groep.