Mindful leven

In deze tijd is er zoveel wat onze aandacht vraagt en onze gedachten vult; je werk of studie, volle agenda, gezin, familie en of vrienden, sport, vakanties, je carrière, kortom genoeg om je druk over te maken, of in gedachten mee bezig te zijn. In de dagelijkse drukte is er geen moment rust, stilte of bezinning meer. We denderen door, totdat we moe in bed belanden, waar we vaak weer aan het denken/piekeren slaan en daardoor onrustig gaan slapen of de slaap moeilijk vatten.

Verlang jij ook naar meer rust in je hoofd of verlang jij ook naar minder spanning in je lijf? Kortom, heb jij ook behoefte aan stilte in deze drukke tijd?

Het is goed om je eens bewust te worden van deze onrust en daar bewust bij stil te staan door je ademhaling te volgen. Het ademhalen is een geweldig instrument. Hoe simpel kan het zijn, je doet het allemaal en het gaat automatisch!

Ademhalen

Als je stil bent en rust neemt voor jezelf probeer dan je ademhaling te volgen. Dan wordt je je er bewust van hoe vaak je wordt afgeleid door je geest en gedachten. De oefeningen die je leert bij mindfulness, helpen je op je eigen manier meer bewust te zijn van deze verstoring en hoe je dan weer terugkeert naar je adem…..in … en ….uit….  Daarom zijn er zoveel verschillende oefeningen, je merkt dan vanzelf wel als je ze regelmatig doet, met welke je wel en welke je geen click hebt.

Meld je dan aan voor een programma Mindful-leven

Door een Programma Mindful leven te volgen krijg je in bijeenkomsten van ca 1,5 uur gedurende 8 weken een aantal technieken aangereikt die je helpen om meer rust te krijgen in je hoofd. Leer jezelf heerlijk ontspannen.

Kosten Programma Mindful leven € 160,- (8 x1,5 a 2 uur)

Neem contact op voor meer informatie.

Wek de kracht in jezelf door met aandacht aanwezig te zijn. IkKracht is de kracht die van binnenuit komt en je beter laat functioneren in werk en leven.


Jon Kabat Zin is in de jaren 80 gestart met Mindfulness en hij is de grondlegger van de westerse vorm van mediteren. Hij ontdekte dat een rustige ademhaling en aandacht een bijzondere werking hebben op ons gestel. Met name het reduceren van stress en het accepteren van wat er is. Dit werd de afgelopen jaren door veelvuldig onderzoek bevestigd. Er zijn zelfs neurologische onderzoeken gedaan die de positieve effecten op ons brein zichtbaar maken.